ステートメント

絵葉書や写真など、他人が見た風景が封入された作品の電球都市シリーズや、日本と海外における光の印象の違いをテーマにしたインスタレーション作品など、日常のなかに存在するが普段は意識されない経験に焦点を当て、知覚の構造や認識の転換点、あいまいな関係性を詩的な手法で読み解き、作品へと昇華させている。

薄い銅版にさまざまな深さの溝を掘って描く銅版画の制作時に頻繁に経験した、制作者の意識が立体と平面の間を行き来する感覚に注目し、同時に存在しえないふたつ状態が同時に感じられる状況を作りだし、通常では得られない経験が得られる場を作り出そうとしている。この手法を援用し、興味をひかれたテーマに対して多様な見方を提示する作品を制作している。近年は光に影響される知覚についても作品のテーマに含まれる。

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Statement

Through my art, I seek to capture trivial events that disappear or are ignored in the process of rationalization, which categorizes things in a particular manner, and turn them into a piece of work through poetic interpretation. The artworks made this way include a lightbulb that contains a landscape that someone else has seen, an installation work dealing with the impression of light in Japan and abroad, and so on. 

Such an approach is based on my experience in copper printing, in which one deals with a thin metal plate with a clear sense of its flatness while depicting an image through carving. The mind of the printmaker wanders back and forth between three- and two-dimensional worlds, creating a work while feeling two conditions that cannot be captured simultaneously. Having this notion in my mind, I produce work that allows for plural interpretations of a topic that is difficult to comprehend in one way or another. Our perception and how it is affected by light is also what I have been working on lately.  

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