[ngg_images source=”galleries” container_ids=”16″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
これは東京—ロンドンードイツやその他の土地で撮影された写真のコピーが飾られたスタジオスペースの再現です。ゲームのように、限られた道具とルールに従って作られました。
100枚のペーパーワークは展示終了後、ボックスファイルにまとめられます。それはポータブルなインスタレーションになり、展開すればどこにでも展示が可能です。そのつど変化する配置を記録しファイリングしていくことで2006年11月30日という日は動き続け、存在しつづけます。このインスタレーションは終わることなく、作り手と一緒に変わり続けます。
この作品はフォトブックとしてまとめられています。
=ルール=
この作品はその日にしか作ることが出来ない。設置し直す場合は同じイメージを使い、構成を変え、エディション・ナンバーに1を加える。別の日に作る場合は、全て違うイメージを使い、タイトルを「スタジオ、(日付)、エディション1」のように変える。手順どうしの相互関係は無視すること。
手順1.画像を選ぶ
ーA4サイズの画像であること
ーB/Wコピーの画像であること
ーオリジナルの画像は移動(旅、散歩など)の記録であること
ーオリジナルの画像は自分で撮影したものであること
ーオリジナルの画像はこの作品のために撮影されたものでないこと
ーランダムに選ばれた画像であること
手順2.画像を加工する
ー全ての画像は違う形であること
ー画像から導きだされた形であること
ー使える道具は鉛筆、定規、コンパス、ナイフ、はさみ、クリップ、ブルタック、少量のノリ
ー紙の反発性と重力の作用をふまえること
ー平面と立体の間をふまえること
ーこの作業は1秒から30分で終わらせること
手順3.設置する
ー部屋の壁際の中心に作業机を置くこと
ー机のまわりは普段の状況にすること
ー部屋の中に自分の服を設置すること
ー画像と画像の関係性をふまえて設置すること
ー部屋と机と画像の関係性をふまえて設置すること
ー机の上にこれから作られる画像を20枚ほど置くこと
The aim of this project come out some spatial relation between rules and audience’s imagination which is made by the rules. This work dose not shows any prologue and epilogue, but an open ending work. As a result audience will be reading the space as their feelings, not the artist’s one.
This is a re-creation of artist’s studio, which is put photocopies on walls or floor. The original photo was taken everyday like a diary, and it shown artist’s fresh impressions of the specific place(s). Then effacing the impression from these photos using a photocopying machine. Photocopied papers have been losing the feelings of beauty or memories within the original photos. I recreate the paper into different shapes for rebirthing these impression, following by a few rules. During making an installation, I follow my instincts on the day. After setting up, this Installation space will be one of crossing various time and memory.
Paper works put into a portable box after finishing a show, for a following exhibition in the another place. It means that even the same work or the same copy doesn’t always have the same meaning. Another arrangement of the installation, which creates on the different days and places won’t have the same meanings.
I record the all position of the paper works and keep and move them with a keeping box. This project tries to show what the space, memories and creativity means, as well as it will be asking what is the original and copy.
This work is available to see on documentation photo book.
=Rules=
This work can be made on the day. When this work replaced, use the same folding images and reconstruct the structure, then add one to the edition number. When the work is made on other day, use different folding images and changing the title as ‘Studio, (date), edition 1’. Ignore the relationship between steps.
Step1. Using images
– Use A4 size images
– Use B/W photocopied images
– All original images must be my journey documents (travel, walking etc.)
– All original images must be taken by my self
– All original images must not be taken for this work
– Must be taken the random choosing
Step2. Folding images
– All images have to be different shapes
– A shape must be come from the image
– Use only stationeries that are pencil, ruler, compasses, knife, scissors, paper clip, blue tack and a small amount of glue
– Think gravity and repulsion of the paper
– Think between 2D and 3D
– Take a time this shape between 1 sec and 30 min
Step3. Set up
– Set my work desk on the center of the edge by the wall
– Set up as ordinary around the desk
– My clothes must be installed in the room
– Think the relation between images
– Think the relation between room, desk and images
– Put on the desk about 20 progress works